Φιλοσοφία

“Γιατί θυσιάζουμε τόση πολλή ενέργεια στην τέχνη μας; Όχι για να διδάξουμε στους άλλους, μα για να μάθουμε μαζί τους τι έχει να μας προσφέρει η ύπαρξη μας, ο οργανισμός μας, η προσωπική κι ανεπανάληπτη εμπειρία μας, να μάθουμε να γκρεμίζουμε τους φραγμούς που μας κυκλώνουν και να ελευθερωνόμαστε από τις πτώσεις που επιδρούν μέσα μας ανασταλτικά, από τα ψέματα που κατασκευάζουμε καθημερινά και για τον εαυτό μας και για τους άλλους, να καταστρέφουμε τους περιορισμούς που προκαλεί η άγνοια μας και η έλλειψη παλικαριάς, με λίγα λόγια να γκρεμίσουμε μέσα μας το κενό και να ολοκληρωθούμε. Η τέχνη δεν είναι ούτε κατάσταση ψυχής (με την έννοια κάποιας εξαιρετικής απρόβλεπτης έμπνευσης), ούτε ανθρώπινη κατάσταση (με την έννοια της επαγγελματικής ή κοινωνικής λειτουργίας). Η τέχνη είναι ένα ωρίμασμα, μια εξέλιξη, μια ανύψωση μου μας δίνει την ικανότητα να αναδυθούμε από το σκοτάδι στο αστραφτερό φως.

Αγωνιζόμαστε τότε να ανακαλύψουμε, να γευτούμε την αλήθεια για τον εαυτό μας, να σκίσουμε τις μάσκες που πίσω τους κρυβόμαστε καθημερινά.

Το θέατρο μόνο τότε έχει νόημα, όταν μας επιτρέπει να ξεπερνάμε το στερεότυπο όραμα μας, τα συμβατικά μας αισθήματα και τις συμβατικές μας συνήθειες, τα μέτρα κρίσης μας – όχι απλώς για να τα ξεπεράσουμε, άλλα για να μπορέσουμε να γευτούμε εκείνο που είναι αληθινό και έχοντας κιόλας εγκαταλείψει όλες τις καθημερινές μας φυγές και προσχήματα, σε μια κατάσταση πλήρους έλλειψης προστασίας, να αποκαλύψουμε, να προσφέρουμε, να ανακαλύψουμε τον εαυτό μας. Με τον τρόπο αυτόν – μέσα από το σοκ, μέσα από το ρίγος που μας κάνουν να απορρίπτουμε τις καθημερινές μας μάσκες και τους μανιερισμούς – γινόμαστε ικανοί, χωρίς τίποτα να κρύβουμε, να εμπιστευόμαστε τον εαυτό μας σε κάτι που δεν μπορούμε να το ονομάσουμε, αλλά που μέσα του ζουν ο Έρωτας και η Χάρη

ΓΙΕΡΖΙ ΓΚΡΟΤΟΦΣΚΙ “Για ένα φτωχό Θέατρο”

“Η επιτυχία είναι κάτι περαστικό, φευγαλέο. Το αληθινό πάθος είναι η επίπονη απόκτηση της γνώσης για όλες τις αποχρώσεις και τις λεπτές πτυχές του πολύπλευρου μυστικού της δημιουργίας”

Κ. ΣΤΑΝΙΣΛΑΒΣΚΙ

Ξεπέρνα το φόβο, κοίτα το θαύμα

… Ξεπέρνα το φόβο, κοίτα το θαύμα είναι η βασική αρχή του Teatro Piccolo. Είναι συγχρόνως προτροπή και ενθάρρυνση σε όλους εσάς που θελήσατε να διαθέσετε τον εαυτόν σας στο λειτούργημα του ηθοποιού.

Μια πιθανή αποτυχία – ατυχία στις εξετάσεις του υπουργείου πολιτισμού δεν σημαίνει και απάρνηση της πηγαίας ανάγκης που κρύβεται μέσα σας και ζητά να εκφραστεί. Το ταλέντο είναι κάτι που καλλιεργείται και αποκαλύπτεται μέσα από σκληρή δουλειά και πειθαρχία πάνω στις τεχνικές της υποκριτικής. Η υποκριτική δεν στηρίζεται στη τυχαία έμπνευση απλά και μόνο. Η υποκριτική έχει τη μέθοδό της! Σύμφωνα με τον νευροφυσιολόγο – σκηνοθέτη – αναμορφωτή του θεάτρου Κ. Στανισλάφσκι η υποκριτική βασίζεται στους νόμους της φύσης που διέπουν τον ανθρώπινο οργανισμό. Νους – ψυχή – σώμα λειτουργούν με τη μέγιστη δυνατή ισορροπία κατά τη διάρκεια της υπόκρισης. Αυτό αποτελεί και τον κύριο άξονα της εκπαίδευσης του ηθοποιού.

Το Teatro Piccolo, με την εξειδικευμένη και πρωτοποριακή του διδασκαλία, καλεί όλους εσάς στο απολαυστικό ταξίδι της πνευματικής δημιουργίας. Τα κλειδιά της Υποκριτικής: η ανάπτυξη της φαντασίας,η διέγερση του υποσυνείδητου,η ενεργοποίηση των αισθήσεων, οι ασκήσεις παρατήρησης, επικοινωνίας, συγκένρωσης και χαλάρωσης έχουν ως αποτέλεσμα την αφύπνιση και την καλλιέργεια της προσωπικότητας του σπουδαστή.

Στο Teatro Piccolo η εμπειρία της εκπαίδευσης του ηθοποιού αποτελεί ήδη ένα κερδισμένο στοίχημα, αυτό που χρειάζεται μόνο είναι βαθειά πίστη και επιμονή.

Καλη Επιτυχία
Αννίτα Καγκάλου

Κάνε την Τέχνη σου… Πράξη

Κάναμε την Τέχνη μας Πράξη.

Ικανοποιήσαμε το στόχο μας.

Δώσαμε τη δυνατότητα στους σπουδαστές μας, με μια σειρά από παραστάσεις, κατά την περίοδο 2009-2012, να δείξουν τη δουλειά τους στο κοινό και έτσι να αποκτήσουν ολοκληρωμένη την εμπειρία της θεατρικής εκπαίδευσης.

Το ανέβασμα των παραστάσεων λειτουργεί ως επιπλέον κίνητρο για διδασκαλία αυστηρά δομημένη: τμήματα ολιγομελή, εξειδικευμένοι καθηγητές, σύγχρονος τρόπος διδασκαλίας, χρήση οπτικοακουστικών μέσων, και παράλληλα ως ένα ακόμη μέσο εξάσκησης των σπουδαστών μας.

Η εμπειρία της σκηνής είναι και το ζητούμενο για κάθε ηθοποιό. Η σχολή μας παρέχει αυτή τη δυνατότητα από τα πρώτα βήματα των σπουδαστών, αφότου έχουν ολοκληρώσει τον α’ κύκλο σπουδών και έχουν διδαχτεί τις βασικές τεχνικές της υποκριτικής.

Τα άμεσα αποτελέσματα της δουλειάς μας γίνονται φανερά στην Πράξη.
Κάνουμε το όραμα ρεαλιστική αναπαράσταση.

Δεν καλλιεργούμε στους σπουδαστές μας την κακή συνήθεια της φαντασίωσης που οδηγεί στην πλάνη και την αδράνεια, αντίθετα ξεκλειδώνουμε και διευρύνουμε τη δημιουργική φαντασία.

Σε ένα απόλυτα φιλικό περιβάλλον, βασική προϋπόθεση για καλλιτεχνική δημιουργία, αναπτύσοντας το ομαδικό πνεύμα, οι σπουδαστές μας ξεπερνούν τους προσωπικούς τους φραγμούς και μέσα από το «Θεατρικό Παιχνίδι / Αυτοσχεδιασμός», οδηγούνται στην ελεύθερη αυτοέκφραση.

4 είναι τα στάδια τα οποία θα δοκιμάσει ο ηθοποιός κατά την εκπαίδευση του στο Teatro Piccolo: απελευθέρωση, συνειδητοποίηση, πειθαρχία, υπέρβαση. Μέσα από την αυστηρή επιλογή συγκεκριμένων ασκήσεων για άμεσα αποτελέσματα, που αφορούν στα κλειδιά της Υποκριτικής: συγκέντρωσης – χαλάρωσης – μνήμης, φαντασίας – διέγερσης υποσυνειδήτου – επικοινωνίας – παρατήρησης – ενεργοποίησης των αισθήσεων – φωνής – σώματος, θα ανακαλύψει ο σπουδαστής την κρυμμένη πηγή της ενέργειάς του.

Η Θεατρική Αγωγή που συντελεί στην προσωπική καλλιέργεια και αυτοβελτίωση, είναι ο κεντρικός άξονας της σχολής μας για όλους τους σπουδαστές, παιδιά, ενήλικες, ηθοποιούς. Λειτουργούν ανάλογα τμήματα.
Οι σπουδαστές έρχονται σε επαφή με ένα πλούσιο ρεπερτόριο κειμένων, κλασσικών και μοντέρνων, τα οποία αναλύουν θεωρητικά και μέσα από την πράξη (ερμηνεία μονολόγων, σκηνές).

Τα μεταπτυχιακά προγράμματα που βασίζονται σε τεχνικές Μάικλ Τσέχωφ και σωματικού θεάτρου, βοηθούν τους ηθοποιούς να κατανοήσουν βαθύτερα την Τέχνη τους και να αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, αναγνωρίζοντας όσο περισσότερο τις προσωπικές δυναμικές του οργανισμού τους.
Τα μεταπτυχιακά προγράμματα ικανοποιούν και έναν ακόμη στόχο συγκεντρώνουν τους ηθοποιούς των διαφορετικών σχολών ως μονάδες σε θεατρική ομάδα, οδηγώντας τους να βρουν απαντήσεις σε συνειδητά ή μη, ερωτηματικά και αγωνίες για την τέχνη τους μέσα από πρωτοποριακές παραστάσεις και τεχνικές.

Στο Teatro Piccolo ο σπουδαστής δε σπαταλά το χρόνο του ούτε τα χρήματά του.
Μαθαίνει την τέχνη του και την κάνει πράξη.